Panik.

Idag är en dag då jag om jag hade haft ett val, hade valt att inte gå utanför dörren. Idag är en dålig dag. Saker händer och till slut blir det nog och då vill jag bara gömma mig. Det började igår när jag gick till affären. Har jag varit hemma en hel dag och städat så fixar inte jag i ordning mig för att gå till affären, det vore ju bara dumt. Och det fick jag lida för. Jag hatar dessa jävla ungdomar, idioter som bara hänger och slänger elaka kommentarer åt folk som går förbi. Ok, jag är ful. Jag vet det redan, men jag behöver inte höra det från någon annan. Är inte det mitt problem?

När jag sedan hade handlat och skulle gå tillbaka så hade jag tagit en annan väg om det hade funnits någon för jag visste ju att dom fortfarande satt kvar. Panikattack, hyperventilerade och bara gick förbi. Ibland önskar jag att jag kunde stänga av hörseln.

Har sovit jätteoroligt inatt och det kan mycket väl vara det som gör att jag är lite down idag. Är man trött så orkar man inte hålla skenet uppe. Det hjälper inte med tre finnar på näsan :( Och läsa en blogg om kommentarer om feta, det känns så träffande, är det så folk ser på mig?

Om jag bara visste hur och hade den disciplinen så skulle jag försöka gå ner i vikt, inte för andras skull, men för mig egen. Men jag vet inte hur och även om jag känner att jag kanske vill och borde så finns inte den extrema viljan där som gör att man tar tag i saken. Jag fortsätter äta mitt godis och dricka min cola, men kanske borde jag göra något åt saken istället?

Det är nu, några stycken senare som man funderar på att inte spara inlägget. Men jag tror jag gör det ändå, för det är ju min blogg där jag ska skriva ner mina känslor och vad som händer i mitt liv. Men vi struntar i kommentarerna va? För vi vet ju att ni är partiska, så ni måste ju säga att jag har fel? Och även om ni tycker att jag har det, så är ju det snällt, men det handlar ju om hur jag ser på mig själv. Det är det som behöver ändras.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du är min fina syster!! Och jag älskar dig till tusen även om du skulle väga 10000 kg eller 1 g så skulle jag älska dig lika mycket!

Det viktiga är att du börjar älska dig själv! Det är svårt jag vet. Men du är en bit på vägen då du har insett att något måste ändras.

Jag älskar dig syster! Och jag finns alltid här Always!:D <3

2010-05-09 @ 18:37:57
Postat av: Andreas

Bra tjej håll huvudet högt!! Såå tragiskt att osäkra människor dag efter dag letar efter något eller nån att göra sig rolig över:( respekt till dig lonta!! Må bäst !

2010-05-12 @ 18:54:50
Postat av: Anonym

Jag tycker att du är fin som du är! :)

2010-08-13 @ 14:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0