Penicillin.. Igen!

Det här dagen har inte riktigt blivit som jag hade tänkt mig. Det började redan igår, fast egentligen i söndags. Men det är min rygg som cepar sig. Hade känningar i söndags, men de gick över framåt eftermiddagen. Och igår kom de tillbaka men de försvann inte. Har inte alls sovit mycket inatt för ryggen har gjort så ont. Och vad har ryggont betytt i min värld tidigare? Jo, urinvägsinfektion. Så jag var faktiskt duktig och ringde till Vårdcentralen imorse, mest egentligen för att jag mådde så illa av att jag hade så ont och dålig sömn så jag hade fått panik om jag inte hade ringt.

De bad mig vänta med att åka ner och lämna kissprov till 11 för att man inte ska lämna provet helst när man nyss kissat. Så jag cyklade ner strax före 11, askissnödig! Men varför är man inte kissnödig längre när man ska kissa i en kopp?! Aja. Fick lämna kissprov och fylla i någon blankett, sen stack hon mig i fingret. Blodvärdet såg bra ut den här gången iaf, inget socker! Och hon trodde jag hade urinvägsinfektion men skulle lämna det vidare och så skulle dom ringa om jag skulle hämta ut medicin.

De ringde strax efter 12 och sa att jag hade medicin att hämta på apoteket så jag cyklade iväg direkt. Passade även på att köpa alvedon, linsvätska och handkräm. Så nu har jag börjat ännu penicillinkur, tredje gången på ett halvår för samma problem. Suck. Jag måste ju ha extremt lätt för att få detta?

Ryggen börjar iaf kännas lite bättre, har ingen lust att vara hemma från jobbet, så hoppas verkligen det är bra till imorgon. Tur jag var ledig idag iaf. Egentligen hade jag tänkt tvätta idag, hade bokat tid, men jag kände inte riktigt för det när jag hade så ont. Så får ta mig ner och boka en ny tid, för tvätta måste jag.

Nu funderar jag på vad jag ska göra för att fördriva tiden. Film, baka, spela eller Las Vegas? Bra fråga!

Det har iaf blivit inställd med Stockholm i helgen, känner att jag inte orkar, är helt slut efter att inte varit hemma en enda helg på flera veckor. Får samtidigt lite dåligt samvete, vill ju träffa bebis!

Aja. Får bli snart!
Nu ska jag komma på vad jag ska göra!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0