Here we go!

Nu har det gått en tid igen sedan jag bloggade senast. Men nu fick jag lite tid över, blev klar lite väl snabbt med Smallville! Har kört Smallville-maraton den här veckan, plöjt alla avsnitt av säsong 9! Ångrar ju lite att jag inte kollat på det tidigare för satan vad bra det är, men hade jag gjort det hade jag inte kunnat ha detta maraton! Så det finns två sätt att se det på :)

Förra helgen åkte jag ju då till Örebro på lördagen, det var dags att fira min syster som fyllde hela 18 år! Gjorde hon visserligen på fredagen men då invigde hon krogen med sina vänner, så familjen fick fira henne på lördagen :) Och det gick ju bra det med! Blev hämtad i Karlskoga så åkte vi raka vägen till Pizza Planeten! Vi skulle samlas där och äta buffé! Det brukar vara väldigt gott men den här gången var dom riktigt dåliga på att dels ta ut pizzor ofta och sen var de pizzorna som togs ut inte i min smak. Så jag ångrar att jag inte beställde en pizza istället, men aja! :)

När vi hade käkat så åkte jag och pappa lite snabbt till Maxi, handlade lite behövligt till frukost dagen efter så vi inte behövde stressa med det på kvällen. Sen åkte vi till lokalen på Maddes gård där Madde fick öppna sina presenter och sedan bjöds det på fika. Nu är ju inte bilderna helt läckra kanske, men tror jag har fått med en bild på henne med varje present iaf :P Here we go!


Presentkort på tung-piercing och valfritt smycke, tror smycket var till naveln? :)
Detta fick hon av Niklas och Sandra samt bebis, även sminkdosan nedan :)


Jag hade med mig fyra presenter, två från bara mig och två från mig, Ingela och Pappa. Måste ju först visa bild på min fina inslagning. Varför anstränger man sig att slå in presenter egentligen? På två sekunder är presenten öppnad och inslagningen spelade ju ingen roll egentligen?!


I Curl
Kamera
Klänning

Sist men inte minst, mönsterkit till naglarna :) Hon blev glad för alla presenter! Tur det :)

Vi stannade och fikade en stund, men begav oss sedan hem till pappa. Vi satt och kollade på tv en stund sen kom pappa på att han hade fått en ny digital-box som han ville ha hjälp att koppla in. När jag öppnade paketet så stod det även att man var tvungen att koppla in den senast 100503 för att alla kanaler skulle fortsätta fungera, så det var ju tur att han kom på det då :P

Så jag började läsa instruktioner och plockade ur allt ur kartongen. Så läser jag "Man behöver identikationskod och kontrollkod som kom i välkomstbrevet, har du dom kvar?" Vad tror ni jag fick till svar då? Självklart ett nej! Suck! :P Det var bara gå in på Telias hemsida där man skulle kunna ta fram dom via mina sidor, men pappa hade ingen aning om lösenord. Tur nog kunde man skapa nytt lösenord med hjälp av e-legitimation så vi skapade först ett e-leg och sedan ett nytt lösenord och vips så var vi klara för att koppla in den nya boxen, men så lätt var det ju inte!

I två timmar krånglade vi fram och tillbaka med denna box. Den stod och tuggade i evigheter, små blinkande gröna lampor som vi satt och kollade på men det slutade alltid med en röd lampa och sedan startade boxen av sig. Vi provade med att starta om modemet, väntade tills det fått ip och sedan provade vi igen. Två timmar flöt förbi och varje gång vi försökte så dog internet och den jävla röda lampan dök upp så tills slut gav vi helt enkelt upp. Vi stängde av allt, drog ur alla sladdar och gick till sängs!

På morgonen vaknade jag av att pappas mobil ringde, försökte somna om men det gick inte så jag gick ner och fick glatt reda på att Niklas och Sandra var på väg in till BB då vattnet hade gått! Spännande!!! :D Men mer om bebis sen!

Vi åt frukost, men sen gick vi in och kopplade in kablarna till digital-boxen igen. Denna gång startade vi inte datorn och det fungerade! Jag slapp ringa Telias support, så glad för det var jag! Uj! Kändes jävligt skönt att det löste sig innan jag åkte hem, det där hade pappa aldrig klarat själv :P

Vi åkte iaf tidigt för en shoppingdag på Marieberg. På vägen in till stan så ringde bror min och informerade om att lilltjejen kommit ut och allt hade gått bra! På Marieberg så började vi med skopunkten, dags för sommarskoor! Det är väl så att den hemska värmen snart dyker upp och då vill man ju ha sig några ballerinaskor så det var på schemat! Och visst hittade jag det! :)


Tre par till och med! 99 kr styck är ju inte så farligt, tredje paret på köpet, så blev ju bara 198:- för tre par skor :)
Efter det tog vi en snabb runda på lågprismagasinet, hittade inget värt att nämna, bara lite småsaker! Sen gick vi in på Marieberg Galleria. Köpte fyra nagellack och Schampoo.

Sen var det in på affären som hela resan egentligen var uppbyggd efter och det var Jula! Det var dags att köpa cykel! Yey! Hittade en billig som verkade bra, 1800 är ju inte så farligt kände jag för en cykel. Så vi gick in det, fick lite dåliga vibbar då det inte fanns några damcyklar kvar framme vid kassorna och dessvärre stämde vibbarna, cyklarna var slut och skulle inte komma in förrän på tisdagen. Suck!

Jag var så bestämd på att ha en cykel så när de frågade om de skulle boka en så jag bestämt nej och vände mig till pappa och frågade om vi kunde åka till Biltema och visst gjorde vi det! Väl där så hittade jag en cykel istället för 1200:- som också verkade bra men tror ni den cykeln fanns kvar? Nej, inte den heller! När vi stod där i kassan och frågade efter cykeln så gick vi ut till cyklarna som stod där och konstaterade att den jag ville ha inte fanns, hittade istället en annan cykel som såg riktigt nice ut men den var ju liite dyrare. Färdigmonterad med lås, cykelkorg, fram- och baklysen så skulle den gå på 2700:-.

Mina kära syster Ingela hade lovat att stå för cykeln för 1800:-, vågade inte riktigt chansa på att köpa en dyrare utan att ringa och hon tyckte det var lite väl dyrt och det kan man ju förstå. Så jag la till de sista pengarna själv, för cykeln skulle jag bara ha! Men tror ni jag hade så mycket pengar på kontot väl vid kassan?! HAHAH! Nej. :) Så klart inte. Pappa fick lägga 400kr i kontanter och sedan var cykeln min! 1800:- fick jag senare i veckan av min syster :)


Yey! Den är fin! Och det är så underbart att ha cykel! Svisch till jobbet och svisch hem! Jag älskar att ha cykel :D
Det borde jag ha införskaffat mig tidigare! :)

Bebis har jag ju redan ägnat ett inlägg åt. Är så glad att hon har kommit till världen, hon är varmt välkommen. Och det ska bli kul att åka upp och hälsa på, förhoppningsvis går allt som det ska så vi fortfarande kan komma upp nästa helg som planerat :) Och som det verkar så har hon fått ett namn också, så nu behöver man inte längre säga bebis, nu kan man säga Jennifer :)


Snodde en bild från Sandras blogg, så söt är hon! :)

Ja, annars så har veckan bestått av jobb och åter jobb. Det har varit en kvällsvecka måndag - torsdag vilket är helt ok! Har faktiskt haft det riktigt kul den här veckan, iaf måndag - onsdag. En utringning som är riktigt kul :) Igår kändes det dock att man jobbade, pjew! Men som Helene sa, nu vet man hur det är att jobba hos andra leverantörer hahahah!

Idag har jag varit ledig, vilket känns helt skumt. Det var länge sen jag hade en ledig dag. Har haft något inplanerat varje helg i över en månad, helt otroligt! Och ledig kanske man inte helt är när man måste ta tag i städningen som man inte hunnit med för man haft så mycket att göra. Men det är ju faktiskt något som måste göras ibland och vad skönt det är när det är klart. Nu flyger det inte damm och katthår överallt så fort man rör på sig! Underbart!

Jag har till och med bäddat om sängen, ujujuj! Men vad svårt det är med den här nya sängen, den står så nära väggen så jag kommer nästan inte in för att kunna bädda med underlakanet! Ska bli skönt att gå och sova i nya sänglakan ikväll :) Jag superskrubbade mitt skrivbord, nästan så jag glömt bort att det faktiskt är svart, på senaste tiden har det mest varit grått och hårigt!

Man kanske inte ska vara såhär ärlig om hur smutsigt man har det hemma? Aja, this is me! Jag anser inte att städningen är prio 1, det har det aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag städar när jag känner för det. Och.... när jag ska få besök haha :D Eller det beror på vem som kommer faktiskt. Ibland struntar jag i hur det ser ut, slänger ut en varning bara om att det inte är städat :)

Så städning har varit denna dagens stora event, samt Smallville. Nu på kvällen har jag gjort om mina naglar, började flaga så mycket på det andra så det krävdes lite nytt! Denna gång blev det ljuslila underlack med svarta rosor som tryck :) Mycket fint!

Jag har dock kommit på en ganska sjuk sak. Jag är extremt dålig på det här med att måla naglarna och få trycket att hamna där jag vill ha det, min motorik suger för himla dåligt. Men det jag kommit på är att jag har lättare för att fixa naglarna på höger hand än på vänster. Borde det inte vara tvärtom? Visserligen har jag alltid varit lite konstig, vänsterhänt med praktiska saker men högerhänt med skrivningen. Men det är skumt, naglarna på höger hand blir alltid finare! :)

Synd att bilderna blir så dåliga när man ska ta kort på naglarna, annars hade jag ju så klart visat upp varje gång jag byter färg och tryck. Men ni får se när ni träffar mig istället :)

Förresten så är Tequila en ganska udda katt. Hon ligger väldigt ofta på samma ställe och det är uppe på min dator. Och det kan man ju förstå, det är ju varmt där. Men det jag inte kan förstå är varför hon alltid ska ligga med huvudet rakt in i väggen? Kan ni förstå det?


Det ser så komiskt ut så jag var tvungen att ta kort.
Och idag för en gångs skull så ligger även katterna på samma ställe så de får plats i en och samma bild. Inte ofta men jag brukar passa på att ta kort :)


Mina sötnosar!

Avslutar med en bild på Passoa!


Mammas pojk!

Nu ska jag göra mig iordning för sängen. Dags att jobba imorgon. Ska bli spännande och se hur mycket det blir att göra! Hoppas det blir lugnt så jag får sitta och ringa ut! :)

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0