Operation

Helt seriöst så är jag avundjuk på folk som kan sitta vid en laptop hela dagarna och tycka att det är ok. Det fungerar inte alls för mig!!!! Tar evigheter att skriva något för tangenterna sitter i där de ska, jag trycker fel hela tiden, Hur kan ni leva med enbart laptop?!

Aja. Den stora dagen D var här idag och den är snart över. Blev väckt 06.15 imorse för att göra mig iordning för röntgen, var redan vaken så det var inte speciellt jobbigt. Sov inte alls mycket natten till idag, hoppas på mer sömn inatt. Jag gick över till röntgen, fick som vanligt sitta och vänta, men kom in en kvart efter utsatt tid, nästan lite tidigt :P Tre snabba bilder sen var det bara att knata tillbaka.

Satte mig och kollade på TV för att fördriva tiden. Hoppade sedan i duschen, duscha med Descutan, omgång 2. Blä. Sen kom dom in och satte in en infart, de försökte så klart i vänster bara för att op ville ha den där, jag sa att de behöver inte ens försöka :P Aja. Blev tillslut en infart i höger armveck.

De satte drop och antibiotika. Strax före elva rullade dom ner mig till preop. Där var dom snälla och satte på mig strumpor och la över en extra tjocktäcke för jag frös! Säkert av nervositeten! De tog puls och kollade syresättning lite då och då men strax före 12 körde dom in i operationssalen.

Allt blev lite mycket där en stund. Gjorde mitt bästa för att skydda mig från nakenhet, de täckte över mig med täcke, men var hela tiden där och kände och donade, sa till att de var för många, fick panik! Så av 6 personer gick 4 ut, två var kvar! Snällt av dom att göra så :)

Ja. Sen vaknade jag upp vid 14.30 typ, de blev förvånade att jag var så pigg, ett gott tecken! Jag var hungrig och törstig, ville bara upp till mitt rum igen, efter att de kollat alla värden och såg att allt var ok så ringde de efter några som kom och hämtade mig.

Pappa och Madde kom förbi förut, mina första besökare! Kunde nästan inte prata, så torr i käften var jag. Det börjar iaf bli bättre nu. :) De hade med sig donken och nyss har jag ätit fyra mackor, så skönt att få äta igen! I looove it!!

Men ja, nu ska jag nog göra mig iordning för sängen.
Läsa lite sen sova. Har inte hittat någon skön "sovställning" än :)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0