Sjukskriven

Förutom att magen varit aj aj inatt så har natten var helt ok. Alltid lika skönt att vakna och iaf har fått sovit mestadels av natten, det är ett steg i rätt riktning. De ringde från Urologmottagningen igår vid utsatt tid 10.25, dock så var det ett relativt onödigt samtal då jag behövde prata med en läkare så han skulle ringa upp mig efter kl. 13 eftersom han inte var där just då.

Han ringde ju inte precis vid 13, nej han ringde 14.30, då låg jag och sov så jag råkade trycka bort samtalet. Han ringde på mobilen, sa till sköterskan att han skulle ringa hem. Eftersom han ringde på mobilen så trodde jag i mitt förvirrade nyvakna tillstånd att det var alarmet på telefonen som ringde, trots att jag inte precis har något alarm igång. Suck. Men han var smart och ringde på hemtelefonen direkt :)

Fick prata med den läkare jag från början träffade, när de beslutade att stötvågsbehandlingen inte fungerade igen.  Han frågade mig hur länge jag blev sjukskriven när jag skrev ut från sjukhuset, när jag svarade inte alls nästan skrek han tillbaka "Inte alls?!?!?", man kunde verkligen känna hans förvånade mig. Så, han sjukskrev mig två veckor som är standard vid en sådan operation som jag gjort.

Sen kan jag självklart gå tillbaka tidigare om jag klarar av det. Inget säger att jag måste vara hemma i två veckor till. Det vill jag inte. Men jag vill heller inte gå och jobba innan jag klarar av det. För smärtorna är fortfarande extrema, inte alltid, men de kommer och går. Han skulle iaf skicka sjukskrivningspapprena till mig på posten. Så dom väntar jag på.

Det måste vara extremt jobbigt att vara långtidssjukskrivning. Jag har legat på sjukhuset i 5 dagar och sedan varit hemma 4 dagar och jag tycker redan det är astråkigt! Att varva mellan att ligga i sängen och sitta här är ju ingen hit precis. Men vad ska man göra? Min hälsa är viktigast just nu, om jag tar det lugnt och låter det läka ordentligt kommer jag kunna gå tillbaka till jobbet och ge mitt allt och verkligen vara tillbaka i mitt esse! :) Längtar!

Sanne kom förbi igår efter hon slutade jobbet, skönt med besök! Vi beställde hem pizza, hade glömt att det faktiskt var gott med kebabpizza :) Jag håller tummarna för att allt ska ordna sig, skriver inte rakt ut vad, för jag vet inte om hon vill det. Hon har själv varit så kryptisk på facebook, men jag vet ju vad det är, o jag hoppas hoppas hoppas!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0