Julhelgen!



Tänk att självaste julafton går så himla fort. Man förbereder i veckor innan, men julaftonsdagen försvinner i ett ögonblick!

Pappa kom och hämtade mig och all min packning i torsdagskväll, och det var inte lite packning med alla bakgrejjer, julgodis, julklappar, min egen packning etc etc etc. I fredags var vi hos några bekanta till pappa på uppesittarkväll och dit fick tårtan ovan följa med. :) Det var en överraskning, känns kul att kunna komma med något när man ska inkräkta på deras uppesittarkväll. Och överraskade blev dom, många fina ord, heela kvällen :P

Kul med pappas mig. Han stod vid spisen och gjorde skinkfrestelse. Han hade frågat hela tiden hur jag skulle göra och varför jag hade lagt en rund platta med vit sockerpasta innan jag la på den röda, men jag sa bara "vänta får du se" och när jag var klar med att vika upp flikarna så sa jag åt honom att det var dags och kolla och hans kommentar var "Åh jävlar..... vad fränt!!" :D

Vi var kvar på uppesittarkvällen till 12 ungefär. Lite sent, eftersom det var upp ganska tidigt på julafton som var tanken. För att hinna göra sig iordning. Hade sagt åt pappa att jag vill gå upp vid 9 och tänkte då att han skulle förstå at than skulle väcka mig om klockan blev så mycket. Men det blev en miss i kommunikationen, för vid halv 10 ropade han upp och frågade om inte jag skulle gå upp 9, för klockan är halv 10. Dah. Bara pallra sig upp.

Men vi var allt inne vid 12 ändå som planerad. Firandet ägde rum hos Madde med familj, samt att då jag, pappa, Kristian och mamma var där. Vi käkade julbord, såg kalle anka, åt ris ala malta, drack glögg och proppade i oss godis. Men det var inte ens märkbart att folk åt av godiset. Haha. Lite för mycket julgodis kanske?


22 olika sorter gjorde jag sammanlagt. Sen hade pappa gjort knäck och vi hade även köpt det vanliga som för oss tillhör jul. Det blev vääldigt mycket godis som sagt ;) Undra hur länge det räcker hemma hos syster nu då. ;)

Vi drog oss hemåt vid 22-tiden. När vi kom ut till bilen var det minusgrader och bilen hade frusit. Verkligen frusit! Enbart förardörren som gick att öppna, så jag fick gå in den vägen över till passagerarsidan. Pappa kunde inte stänga förardörren sen så han åkte en bit med att hålla i dörren medan vi väntade på att bilen skulle värmas upp. Rutorna gick inte att veva ner och det var iiiisande kallt i bilen. Burr. Men det kom värme till slut, och det var efterlängtat ;)

Idag tog vi det mest lugnt imorse innan det var dags att bege sig hemåt. Storhandlade på Maxi och bjöd sedan pappa på kinatmat här i stan. Han var snäll och plockade med sig massa kartong hem som han eldar, och han fick även ta med all min pant.

Sedan dess har jag spenderat tiden med att kolla på Trassel samt Polarexpressen. Har tryckt i mig lite nötter och även lite kex och ost. En helt klart härligt lugn kväll. Dags att gå tillbaka till jobbet imorgon efter 10 dagars ledighet. Och ja, det är klart lite mer ledighet inte hade skadat. Men man måste ju tjäna in lite pengar också! :)

Här kommer lite närbilder och så på julgodiset och tårtan:


(Tips på dessa fick jag genom Agnetas blogg)





Sådär. Nu ska jag nog ta och packa upp alla grejjer.
En helt underbar julhelg har det varit. Det är kul att kunna samlas tillsammans.
Se längtan i barnens ögon. Se minerna när paketen öppnas.

Ett år kvar till nästa gång. Och då blir det inte lika mycket julgodis! ;)
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Känns som att jag firar jul med dig nästa år lonta :) fan vad gott allt ser ut. Jag känner dessutom att jag måste komma och hälsa på i karlskoga, bara om du bjuder på sån där tårta förstås! ;) KRAM!

2011-12-25 @ 22:45:49
Postat av: Sonja

OOO va fint o vad gott allt ser ut!!! Du e ju stjärna.. Vila upp dig nu innan mitt bakande:) Kram

2011-12-26 @ 21:43:32
Postat av: Lena & Steffe

Tjena Lonta!

Tårtan var förträffligt god 24 personer har smakat av godbiten alla sa att den var fantastisk

Många vill se dina fina tårtor, de frågar om du är konditor.

Gott Nytt År på dig

Mvh Lena & Steffe

2011-12-31 @ 13:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0