Studenter 2011! <3

Ja här är dom. Två av studenterna 2011. Till vänster min syster Madde och till höger min bror Kristian. I mina ögon så var det en helt underbar dag igår, lyckad på alla de bästa sätt. Och jag tror och hoppas att de känner likadant :) Jag har lite bilder att lägga upp, tyvärr har jag inte så många på Kristian eftersom jag själv inte var på hans utspring, men vi möttes upp i lokalen efter att de åkt kortegen på stan.

Går tillbaka till i torsdags, då skulle jag baka och göra iordning det sista. Pappa skulle komma hit och hämta mig tidigast vid 18 så jag tog det lugnt på förmiddagen, det jag hade kvar att göra skulle jag hinna på tre timmar, så jag kunde kolla nåt avsnitt av Battlestar Galactica utan att känna mig stressad. Men pappa ringde redan vid 13 och sa att han var på väg till mig eftersom det regnade. Duh?! Jaha..... Stressa inte säger han, men det är klart som fan man blir stressad!

Började knåda sockerpastan och sticka ut fjärilar som dekoration till cupcakes och tårtor. Satte på kaffe. Det var vad jag hann göra innan pappa kom hit. Men det var nog tur han kom, för det underlättar att ha någon att hjälpa till för vissa saker. Allt gick ju fortare då. :) Jag gjorde mandelmumsen och gjorde klart cupcakesen. Det var så äckligt varmt och kvavt så vi bestämde oss för att jag istället skulle ta med alla sakerna till tårtorna och göra dom i lokalen, för att grädden inte skulle smälta och tårtorna bli förstörda på väg till Örebro.

Så jag slängde ihop en packning till mig samt att vi packade ner alla kakor och grejjer som skulle med och så drog vi iväg mot Örebro. I lokalen gjorde jag tårtorna, stuvade runt i köket så allt fick plats. Sen åkte jag och pappa till honom, stannade på vägen och handlade på Coop, sen käkade vi pizza på Nila's i Frövi. Gott! :)

Väl hemma hos pappa så började han baka bullar och jag målade naglarna. Sen var det bara att fördriva kvällen till läggdags. Igår morse var det mest bara stressa runt, duscha, sminka sig och göra sig iordning, sen bar det av mot Örebro. Vi mötte upp Sandra, Maffe och barnen på stan, tog en promenad till Korthuset, sen ställde vi oss startklara för att ta emot Madde vid utspringet.

Strax efter 12.20 kom en glad Madde ut från skolan som hon inte ska tillbaka till något mer. Det var en strålande lycklig tjej som har gjort en riktigt bra jobb i skolan. Hon fick till och med stipendie! Är jag en stolt syster? JAVISST! Vi tog lite foton, pratade lite, men sen spred sig alla vidare. Madde skulle ju iväg på kortegen, några hem till lokalen och göra det sista.

Jag och pappa gick till systemet, jag köpte små champagneflaskor att hänga runt halsen på dom när vi tog emot dom i lokalen. Sen gick vi längs med drottninggatan och såg de som redan börjat åka kortege. Stannade på McDonalds och tog en lunch. Mycket folk, men kön gick iaf fort! :)

Sen träffade vi på Sandra och Maffe som väntade på att Madde skulle komma på sitt flak, för fotning och videofilmning. Så vi åkte mot lokalen efter en stund. Hjälpte till att göra iordning det sista. Jag tog av mig skorna, för dom gjorde satans ont! Vad skulle jag ta dom skorna på mig för?! Undrar det ja.

Det här blir lite väl uppradat känner jag, inte så kul att läsa. Så jag sammanfattar det hela med att de sen kom till lokalen, vi firade av dom, åt massa gott fika, umgicks med alla gäster och hade det allmänt riktigt trevligt! :) Och här kommer lite blandade bilder. Först måste jag ju visa upp mina bakverk! Tårtorna och cupcakesen kommer först, sen resten av kakorna. Men jag tar inte åt mig äran för allt! Min bror hade bakat nötkakor och min morbrors sambo hade gjort chokladrutor med strössel! :)

Mmmm gott fika! :D
Sen lite studentbilder:
Lilla söta Jennifer:
Madde och Kristians plakatbilder på nära håll, dock så döljer ju blixten stora delen av Kristians bild :/
Det var studenten det. Tror inte jag känner någon mer som ska ta studenten inom den närmsta framtiden iaf. Det är väl Maddes examen sen om några år. Jag och pappa fick dra oss vidare vid 19, skulle vara vid Prästryggens Camping vid 20. Han är med i en förening där som håller i en Camping och kiosk och de brukar alltid sitta där nere kvällen vid skolavslutningarna för att hålla koll så att alla ungdomar tar det lugnt, att inget händer och inget förstörs.

Så det var ett gäng som satt där nere. Men de som var flest och jobbigast var de satans myggen!!! De var överallt! Jag har myggbett på hela kroppen! Hade inte precis packat för detta i min snabbpackning i torsdags så jag fick låna jacka av pappa och en filt av Lena för att snurra runt benen. Men jag gav upp vid 23, pappa skjutsade hem mig då, så spenderade jag kvällen ensam i hans hus istället. Kollade på TV och lekte med min Ipad! ;D

Men han var inte sen att komma hem han heller, så han var hemma vid 00. Vi var inte uppe mycket längre, man var lite utpumpad efter dagen. Jag trodde jag skulle sova gott, men det gjorde jag inte! Även fast fläkten stått på hela dagen så var det varmt, men jag tror inte det var så varmt i rummet, det var nog mer jag som var varm efter att ha varit ute hela dagen. Det är inte ofta jag är ute så där många timmar i sträck inte :P

Idag drog vid ut till Marieberg. Stannade på Jula där jag hittade en elektrisk potatisskalare för färskpotatis! Yeah! Inget mer skrubbande för hand här inte! Sen åkte vi till Skopunkten där jag köpte mig två par nya skor. Det är typ 12e paret på mindre än två månader, men så blir det när man är dum. De här verkar iaf sköna och gåvänliga, gick runt lite i butiken! Jag ha tårna raka, och det är ju en fördel!

Sen åkte vi vidare till Maxi i Karlskoga. Handlade lite, sen skjutsade pappa hem mig och hjälpte mig packa in allt. Och känslan av att komma hem är så underbar. Det är ju så sant som man säger "Borta bra, men hemma bäst" Och här hos mig var det svalt och skönt, längtar nästan lite till det är dags att sova. Ska bli skönt att lägga ner huvet på MIN kudda och under mitt bästa täcke.

Eftermiddagen har jag spenderat med att se klart Battlestar Galactica. Redan slut. Det har tagit mig max tre veckor att kolla på hela serien. Den serie som skulle vara min sommarserie. Sommaren har nästan inte ens börjat, och den är slut. Hmm. Aja. Ska ge Farscape en chans, har hört att den serien ska vara bra. :)

Sammanfattningsvis har torsdag - lördag varit helt underbara, men det är skönt att vara hemma :) Imorgon blir det ännu en slappardag, men ska nog ta mig ork till att iaf gå till tvättstugan och boka en tid för nån dag framöver.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var en bra sammanfattning av en lyckad dag :D

2011-06-12 @ 01:24:34
URL: http://puris.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack så jättemycket för att du var en av dom som gjorde min studentdag till den bästa!!! :D :D :D <3

2011-06-12 @ 10:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0