Tårta till Wilma och Fars Dags Tårta! :)

I torsdags när jag vaknde så hade jag fått sms av Linda. Hon bad mig ringa när jag hade tid, så jag ringde upp direkt när jag vaknade. Hon undra om hon fick beställa en tårta. Mitt första svar var nej, för att jag inte hade tid. Hon ville nämligen ha den till lördagen och jag jobbade kväll både torsdag och fredag. Men när jag fick fundera på det ett tag, medan jag gjorde mig iordning för jobbet, så övergick det mer och mer till att jag skulle hinna och jag ville ju så gärna! Jag tycker ju det här är kul! :D

Så när jag kom till jobbet så blev det istället ett ja, och efter lite olika omständigheter så fick jag lite mer tid över och jag hann! :) Så tårtan levererades på fredag förmiddag genom att Linda hämtade upp mig och tårtan så lämna vi den hos henne och sen åkte vi till jobbet :)

På torsdagen gick min tredje lins på två veckor sönder, så det fick bli glasögon till jobbet på fredagen. Problemet är att de glasögon jag har kvar hemma, de andra är inlämnade hos optikern, är det samma fel på som på dom som är inlämnade och dessa ska jag lämna in på torsdag när jag ska dit igen. Så låt oss säga att fredagen inte alls var en bra dag. Så grymt ont i huvet. Jag får såå dåligt samvete av att gå hem, så jag höll i i mååånga timmar, men till slut gick det inte längre. :/

Var rädd för att hela helgen skulle bli förstörd, men det höll sig i schack, har bara lite känningar av huvet, så jag kunde ändå åka till pappa. Tur det eftersom det är fars dag idag :) Vi har haft en bra lugn helg, mycket slappande. Men även bakande så klart, fick testa lite nya recept på fyllningar och det blev gryyymt gott! Även ena fyllningen till Lindas tårta var ny, och den var också god! Och jag har hört att tårtan blev toppen, så det är skönt o höra! :D

Som vanligt blir det bilder från alla vinklar, så många bilder blir det. Men ni måste ju se heeela tårtan, och man får ju inte med hela på ett kort! ;)

Chokladtårtbotten med ett lager nougatfrosting och ett lager jordgubbsmousse!

Chokladtårtbotten med ett lager geishafluff och ett lager ahlgrensbilarfluff!

Madde, Maffe, Kristian, Sara och Robin kom också ut idag för att fira fars dag. Vi hade plockat iordning lite julgrejjer åt dom också så att de kan pynta lite sen inför jul. Pappa är redan färdig med sitt julpynt, tidigt? Ja, men det var mest för att jag skulle komma denna helgen, och jag skulle plocka ur det som var mitt så att Madde kunde få det istället. Annars hade han börjat nästa helg istället ;)


Han pyntar bara ett rum, och där har han allt pynt han äger. Lite över 400 tomtar. :)
Nej, nu ska jag ta och slappa vidare. Huvudvärken börjar krypa sig på. Måste se om jag hittar någon lins att använda mig av till de nya kommer. Det här går ju inte.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken vackert tårta du har gjort och farsdagstårta var jättegott

2011-11-16 @ 00:26:23
Postat av: V

Sjukt snygga tårtor. Bra jobbat!

2011-11-16 @ 15:06:25
URL: http://Twitter.com/2qf4

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0