Födelsedagskalas med tårtor! :)

Igår var en riktigt riktigt bra dag! :)
Hade först familjen här på fika, sent födelsedagsfika. Efter det kom endel av mina vänner över på fika och spelkväll :) Kan inte tacka nog för alla underbara presenter. Har sagt att jag ska ta en bakpaus, men jag blir ju allt bra sugen på att baka efter att ha fått så mycket nya bakgrejjer!! :D

Men det blir en paus på två veckor, en tårta till fars dag blir det! :)

Fick den underbara kommentaren "godaste tårtan jag någonsin har ätit" och det värmer ju otroligt mycket! :D Jag tyckte faktiskt själv den var otroligt god. Den var mastig, men åh så god. Är inget stort fan av tårta, men det är nog mer för att jag inte tycker om grädde. Gör man tårtan själv, behöver man inte ha någon grädde i! :D

Tårtorna är gjorda av chokladtårtbotten som jag hittade ett recept på här, sen tog jag samma frosting som till cupcakesen, en nougatfrosting, som ena lagret och Dulche De Leche som andra lager :) Kola, choklad, sötma, mmm allt det där goda i en och samma tårta! :D

Har inte uppdaterat något på länge, men måste även tacka mina underbara kollegor som överraskade mig på jobbet dagen efter min födelsedag med en present som innehöll ett presentkort på Kicks på 800:-. Dom är ju inte kloka, riktigt rörd blev jag!

Egentligen borde jag sova nu, men kunde inte låta bli att gå in och uppdatera först. Har ju lovat bilder. Laddar nog upp några på facebook med. Men funderar även på att beställa hem lite grejjer som jag behöver till nästa tårta. Så att man vet att man har det hemma. Jobbigt och stå där när bakdagen är kommen och så har man inte allt hemma! :P

Men ja, här kommer bilderna!


Lite skavanker och sådär har dom ju, men jag är otroligt nöjd! Första gången jag gör tårtor helt från scratch, där allt är hemmagjort och som det är lock och grejjer på :) Min favorit blev helt klart den rosa tårtan! Men båda är ju fina. Så är det bara! :D

Nu ska jag beställa mig för vad jag ska göra, sova eller beställa. Men gonatt iaf! :)
Jag har även gjort lite kategorier så att det lättare ska gå och hitta det jag bakar framöver! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

trist att inte din bror och brorsdotter räknas in i familjen.. :S

2011-10-30 @ 23:42:48
URL: http://puris.blogg.se/
Postat av: Madde

Sandra: Jag vet att Veronica har skickat en inbjudan till Niklas, både skriftligt och muntligt. Sen att han struntar i att svara, det är väl iaf inte Veronicas fel?!



Veronica: Det har varit helt underbart!! Tårtorna var kanongod! Och helt otroligt fina! Du är grym, syster! :D <3

2011-10-31 @ 09:15:10
Postat av: Sandra

Detta är inte den enda gången som "familjen" inte har inkluderat Niklas och Jennifer..

2011-10-31 @ 11:25:45
URL: http://puris.blogg.se/
Postat av: bisa

Veronica: Det var otroligt goda och fina tårtor och andra bakverk. Du är jätteduktig.



Sandra: Vilka gånger har Niklas och Jennifer inte varit inkluderade i familjen? Ni har alltid varit välkomna till oss.

2011-10-31 @ 21:30:38
Postat av: Sandra

Bisa : Jag tänker inte fortsätta någon konversation på denna blogg av olika anledningar.. Kommer heller inte ta det på fb, i min blogg eller per telefon. Så ni kan väl fortsätta prata bakom ryggen på mig bara.. i vanlig ordning. Oroa ER dock inte över att jag kommer dumpa av Jennifer på er mer, eftersom det är så det har tolkats så undviker vi det helt fr.o.m nu.

2011-11-01 @ 00:50:31
URL: http://puris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0