Överraskningstårta!

Jag vill gärna ladda in bilderna på mina tårtor direkt när jag har gjort dom, och lägga upp dom här och på facebook. Det liksom kliar i fingrarna något så grymt, men så gjorde jag en tårta igår som var en överraskning. Marcus fyllde år i februari och vi har inte hunnit ses än, men jag var där idag. Och eftersom jag inte har hunnit åka och köpa någon present, så kände jag att det mest passande är ju att komma med en tårta. Han har tidigare sagt att han velat att jag skulle göra en till han fyllde, men då var han ju i Thailand, lite svårt o skicka en dit kanske ;) Men tårtan uppskattades mycket. Jag var ju även där själv, så jag kan till och med säga att den var väldigt god, men som vanligt med alla dessa tårtor, väldigt mastig :)


Inslagen som ett paket, går verkligen inte att gissa att det är en tårta ;)


Såhär blev den! Har även tagit en närbild:


Fick för ett tag sen hem två mönstermattor som jag beställt, och eftersom jag gjorde en lite mindre tårta denna gång så kände jag att det var perfekt att prova och använda en sådan. Asballt ju! Valde ut tre stycken mönster som jag fyllde med silverkulor också, för att piffa upp det lite extra :)


Har fått lite frågor på hur tårtorna ser ut inuti, så tänkte jag passar på när jag är med och äter en tårta och ta en kort när den är uppskuren. Så här är det först ett lager tårtbotten, sen ahlgrensbilarfluff, sen ett lager tårtbotten, sen dumlefluff och sen ett lager tårtbotten. Sen är den spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasta. Dekorationerna är också i sockerpasta samt ätbara sockerpärlor :)

Det bästa med att lämna bort en tårta är om den som får den är nöjd, och Marcus var helt klart nöjd! Och denna gång var det ju lite extra speciellt eftersom det var en överraskning! Det var skoj! :)

Har för övrigt haft min syster här sedan i fredagskväll, vilket har varit helt underbart! Saknar henne allt som oftast, och det är inte lika ofta vi har tid att ses ensamma som förr. Men ibland går det, och denna helg var en sådan vilket jag är otroligt glad för. Igår hann vi med mycket. Vi bakade tårtbottnar, cupcakes och ovannämnda tårta. Vi käkade pizza, körde kinect, färgade Maddes hår och kollade på lite serier samt spelade massa spel! Sena nätter blev det, men det är det värt :)

Hennes pojkvän hämtade upp oss idag och skjutsade in mig till Marcus och Tezzi, medan de sedan åkte vidare hemåt. Väl hemma hos Marcus och Tezzi så käkade vi tårta, men begav oss sedan ut till Marieberg. Lite shopping blev det allt, bland annat tre stycken vispskålar som jag fick tips om i en blogg jag följer. De är från Lagerhaus. Otroligt gulliga och känns underbara att arbeta med! Spännande :)

Hann sitta en stund hemma hos dom innan det var dags för mig att dra mig vidare. Pappa kom och hämtade mig, vi drog till Maxi och handlade sen vidare mot Karlskoga där det blev ett stopp på McDonalds. Mums :)

Nu blir det slappa resten av kvällen, hade tänkt göra lite blommor, men det får faktiskt vänta. Är dyngtrött, ska kolla ikapp lite serier sen sova. För imorgon är helgen slut och allvaret börjar igen. Jobb 6 dagar i sträck, morgonpass imorgon med start kl. 09.

Hoppas ni haft en lika underbar helg som jag haft!
Nu ska det svullas maränger!
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Madde

Helt underbar helg!! Måste vi försöka göra betydligt mycket oftare! :D

2012-04-02 @ 11:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0