Tre tårtor till tre olika födelsedagar!!

Även om jag bara jobbat tre dagar den här veckan, så har det varit en lååång vecka. Dom dagarna jag jobbat har varit med extra lång pass. Lediga dagar har spenderats till att göra dekorationer, tårtbottnar och fluff. I torsdagskväl direkt när jag kom hem från jobbet satte jag igång och dekorerade mammas tårta, samt fyllde och förberedde två tårtor. Madde och Maffe kom o hämta mig vid 22-snåret i torsdagskväll och vi åkte till dom. :)

Sov där till fredag. Drog upp på stan med Madde, shoppade lite, går ju inte o gå på stan utan o shoppa ;) Sen på kvällen så firade vi av mamma eftersom hon fyllde år i torsdags.


Denna är fylld med Werther's Originalfluff och Gelehallonfluff. Man måste ju prova sig fram lite ;) Och båda var faktiskt extremt goda, speciellt gelehallon! Mmm!

Pappa kom o hämta mig framåt kvällen, vi körde en storhandling på Maxi i Örebro, sen åkte vi mot Karlskoga. Stannade vid Maxi i Karlskoga med för att se om de hade bröd, då mitt bröd var slut i Örebro. Oså innan vi åkte hemåt så stannade vi på konsum så jag kunde hämta ut mina paket :)

Sen var det mer tårta på schemat! Dels den tårtan vi skulle fira av pappa med, men även en tårta till Joel som fyller år imorgon. Och på denna tårta skulle det tvåhjuliga motorfordonet stå som jag publicerade häromdagen ;)



Helt klart nöjd med tårtan ;) Tårtan är fylld med ahlgrensbilarfluff och följde temat "motor" och körde ferraribilsfluff också. På toppen är det riven digestivekex för att få en "sand"-känsla :)

Denna blev klar vid 12 inatt, men eftersom jag redan spacklat pappas med smörkräm var det bara att fortsätta med nästa. Var klar vid halv 2 ;)


Älskar den här ljusa turkosa färgen! Och perfekt att det även finns sockerpärlor i samma nyans, me happy! :D Fylld med daimfluff och ahlgrensbilarfluff :)

Sen natt blev det, men dessutom en tidig morgon. För inte blev det någon bra sömn inatt, men det skyller jag på en snarkande fader, även fast han sov i vardagsrummet så hördes det all världens väg! Ser fram emot att sova inatt, blir till o stänga av ljudet på telefoner och bara soooova! :)

Idag strax före 14 så kom Madde med familj samt Krille. Vi käkade tacos, spelade Kinect och Wii, samt fikade tårta och faktiskt, hör och häpna, lite köpta kakor ;) Har inte tid och slå på stort med hembakta kakor också, får allt räcka med tårta ;)

Vi firade av pappa, och det är härligt att se när någon blir rörd över en present. Det är overkligt och tänka på vad han har gått igenom innan vi kom till världen. Det går nog inte att ta in och förstå fullt ut, men turligt nog så hittades dessa artiklar när de var nere och rensade i källaren och det blev vår gåva till pappa, inramat med bilder av honom under åren efter. Min pappa har varit nykter alkoholist i snart 30 år och vi är otroligt stolta över honom!


Han fick även presentkorg med allt möjligt smått o gott ;)


Alla åkte hemåt för ca en timma sen. Nu ska jag ta ikapp veckans serier som inte alls hunnits med. Och mest bara ta det lugnt. Kommer ha en satans träningsvärk imorgon efter Kinectspelandet. Hade köpt hem en nytt spel, och skidskytte var riiktigt jobbigt! ;P

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0