Lucas 1 år - Tårta! :)

Vilken vecka! Känner mig lite utpumpad. Värsta veckan på hela schemat. 7 dagar i sträck, kväll. Jag tycker i normala fall om att jobba kvällpass, men är inte så himla pepp på att jobba 7 dagar i rad. Men nu är det avklarat och jag har en ledig helg att se fram emot :)

Denna vecka har det även spenderats tid åt att göra en tårta, efter jobbet på kvällarna. Jag är normalt hemma vid 22.30. Så i tisdags så förberedde jag genom att smälta ner ahlgrens bilar och after eight, separat så klart, för att på onsdagen kunna göra fluff av detta. På onsdagen fyllde jag även tårtan och ställde in i kylen över natten. Igår kväll så spacklade jag tårtan med smörkräm smaksatt med kakao, satte på lock samt dekorerade klart tårtan :)

Första gången jag använde denna färg som lock på tårta och den var inte min bästa vän kan jag säga! Den sprack lite som den ville, men jag är faktiskt nöjd med resultatet ändå. Allt kan inte vara perfekt. Med dekorationer, rutmönster och pärlor är det lätt att bortse från sprickor och se helheten istället :)

Och det viktiga är ju ändå att de som ska ha tårtan är nöjda, och det var dom! :) Och med anledning av tårtan så fick jag ju kärt besök när dom kom och hämtade tårtan. Så Carro och Verre var här i förmiddags innan jag drog till jobbet, de hade även med sig Lucas och  Cassandra. Så söta! De tyckte min gosedjurshörna var väldigt intressant! ;)

När de åkte hemåt så skjutsade de även mig till jobbet. Älskar när jag slipper gå till/från jobbet så det var väldigt uppskattat! Och hem fick jag också skjuts av Lucas på jobbet, alltså inte av ettåringen som ska avfiras med tårtan ;)

Denna tårta blev det denna gång:



Nu har jag planer på att ha en toppenhelg. Ska bli grymt skönt och vara ledig :)
Hoppas ni får en bra helg ni med!
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Ooo så fin!

2012-02-04 @ 10:04:15
Postat av: Tess

Alltså dina tårtor.. jag har inte sett något liknande. Så otroligt otroligt duktig du är.Önskar att man hade haft din talang! Hur har du gjort? gått någon kurs eller bara pysslat fram talangen på egen hand?

2012-02-04 @ 17:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0