Bebis och sneakers, mm!

Avrundar kvällen med ett inlägg. Nu har det gått lite mer än en vecka in på det nya året. Och jag har kämpat på. Har haft massor att göra! Men det är riktigt kul med tårtbakande, och att göra dekorationer det tar tid, men det är ju det roligaste med själva tårtan! ;D

Häromdagen var jag över till Sonja, det var faktiskt före nyår. Men det blev lite planerande inför doptårtorna som faktiskt ska levereras till på söndag. Och bebismys så klart. Tänkte jag skulle börja med att ladda upp några bilder jag tog då. :)


Mamma o son, båda så söta!


Ville ha en närbild, och då sa Sonja att hon kan lägga ner honom i soffan och locka honom att titta upp. Men kan säga.. Han tittade mest ner ;) Men en bild lyckades jag få, och den blev underbart fin:


Perfekt!

Igår när jag kom hem från jobbet satte jag direkt igång med modellering. Färgade vit sockerpasta hudfärgad för att göra bebisar. Sen satte jag igång och gjorde sneakers. Vilket pillgöra! Och vilket tiiid det tog! Klockan blev ju allt för mkt. Men nu är dom iaf klara och det är skönt att veta det :)

Idag har jag varit ledig. Började dagen med att följa med Lisa till optikern. Lekte smakråd när hon skulle prova ut glasögon. Hon hitta några riktigt snygga! Passade även på att få mina korrigerade då de satt lite illa. Sen var hon snäll och skjutsa mig till Maxi, så nu har jag allt inhandlat inför tårtbakandet! :)

När jag kom hem satte jag direkt igång med att göra fler blommor. Förutom tårtorna ska det göras 48 minicupcakes. När jag hade gjort klart blommorna, målade jag dom. Och sen limmade jag fast en kula i varje, gjorde även lite blommor i fredags, så jag limmade fast kulor i dom med. Jag är riktigt nöjd med dekorationerna nu, sen får vi se hur slutresultatet blir. De ska iaf dekorera tre stycken tårtor, varav en ska bli en våningstårta, samt 48 cupcakes.










Det var lite bilder från skapandet.
Nu ska jag låtsas som att klockan är 12 på natten och gå och lägga mig.
För imorgon ska jag jobba dag för första gången på en evighet.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Min lilla prins:) ska bli såå kul o se tårtorna färdiga:)))

2012-01-10 @ 22:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0