Fantasiblommor, småblommor, tulpaner och så en påskhare! :)

Igår var jag produktiv till max! Hann med massor av saker, helt otroligt. Vet inte riktigt hur det kom sig, men kanske är så när man är frisk, efter att ha varit sjuk och mest degat, så får man tillbaka massa energi som man bara inte vet var man ska placera? Kanske. Men det var skönt att hinna med så mycket iaf. :)

Drog mig först iväg för en storhandling på Maxi i Kristinehamn. Därefter rensade jag skafferiet, helt fullsmockat så det inte ens går att se vad som finns längst in, och det längst in är inget jag använder för det vet jag ju inte vad det är. Så rensade massor som pappa fick ta med sig hem. Sen gjorde jag chokladdoppad lakritskola som Lisas mamma bett mig göra. Det var nog en eller två månader sedan jag fick förfrågan, men ja, det har inte funnits tid helt enkelt. Men igår minsann :) Samtidigt som kolan puttrade på spisen så skållade jag mandel, inför dagens projekt som jag inte vet kommer hända än. Vi får se.

Sen framåt kvällen slog jag igång mina serier och satte igång och modellera inför kommande tårtor. Mycket modellering blev det, men jag är nöjd, med det mesta iaf. Ni kommer få se ;) Den här gången har jag faktiskt tagit kort på allt. Jag har börjat gilla att göra dessa stora "fantasiblommor" som är otroligt fina. De går ju att göra i alla slags färgkombinationer, det är coolt :)

Idag har jag packat kolorna, malt mandel och bakat en tårtbotten. Nu tar jag för tillfället en paus genom att skriva här. Sen är det dags att bestämma sig om projektet ska provas, eller inte :) Försökte mig på att göra en egengjord frosting med päronsmak inför veckans tårta, men det smakar mest bara philadelphiaost. Suck. Vet inte hur jag ska göra. Förra gången när jag gjorde på ett annat sätt smakade det mest grädde. Får se om jag kanske ber om att få göra en annan fyllning, bättre en god fyllning än en som inte smakar som den ska :)

Nu tänkte jag iaf bomba er med bilder. Håll till godo,  här kommer dom! :D


Jag fick fria händer för dekoration, men det skulle vara en påsktårta som ska hämtas på påsk. Så jag satt och klurade lite och har länge velat göra en vit och rosa kanin, och vad passar inte bättre till påsk än en påskhare? Han ska även få sällskap av lite kycklingar och påskägg tänkte jag, men de görs nästa helg :)


Till långfredagen ska det bli en tårta med tulpaner. Den längst till höger gjorde jag först, och nu efter att jag gjort de andra två är inte den första lika fin längre. Så det blir nog bara två tulpaner på tårtan, den längst till höger får nog stanna hemma. Vi får se :)






En tårta som ska gå i vitt, rosa och guld. Har säkert gjort fler blommor än vad som behövs, men bättre det :)





En tårta som ska gå i vitt, blått och silver :)


Och sist, men inte minst, chokladdoppade lakritskola toppade med havssalt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0