Maddes tårta nr 2 :)

När en vecka är tung, är det skönt att den iaf är kort. Efter firandet i tisdags var jag helt slut. Men på onsdagen vankades jobb igen och onsdagskvällen påbörjades nästa tårta :) Tårta är alltid skoj! Det livar upp mina dagar! Det var ytterligare en tårta till Madde då hon ska ha en liten fest med vänner och ville även då bjuda på tårta då hennes kompisar sett många av mina tårtor på internet.

Jag brukar försöka få reda på vilken färg tårtan ska vara när jag ska göra en tårta, för det är så svårt och veta vad personen i fråga tycker om. Och till denna tårta önskade Madde svart, rosa och silver! Fyllningen skulle vara banana skidsfluff och gelehallonfluff. Tårtbotten fick gärna vara ljus. Hittade ett nytt recept på ljus tårtbotten som blev aslyckat! Så det kör vi på framöver om det ska vara ljus tårtbotten :)

Jag har ju bara gjort en våningstårta tidigare, och då var jag själv inte alls nöjd. Så jag tog tillfället i akt när det var till min syster att göra en våningstårta, den skulle ändå vara lite större än vanligt då kanske blir fler än vad mina tårtor i normala fall brukar räcka till. Och jag måste ju faktiskt säga att jag är riktigt nöjd med resultatet. Det är alltid något som inte går som jag vill, men i slutändan hittar jag alltid lösningar så att det blir bra ändå! :)




Det var riktigt kul att göra den här tårtan, så jag hoppas att den smakar. Och jag misstänker att det blir massor över! För den här tårtan är nog iaf till 25-30 pers skulle jag tro. Men vi får väl se, dom kanske äter massor! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0