Tårta till Moa! :)

Det har varit en hemsk arbetsvecka som äntligen är slut. Och den slutade tidigare med 2,5 timma komp. Kunde inte bli mycket bättre än så! :D Nu är jag ledig söndag och den ska spenderas på IKEA för att köpa en ny soffa. Men även om arbetsveckan har varit tuff så har jag hunnit med att göra en tårta till Moa som fyllde 13 år i onsdags. Hennes mamma vill överraska med en tårta, då hon har sett bilderna på mina tårtor på nätet och länge velat ha en tårta från mig, och det glädjer mig att höra :D

Fick reda på att hon tycker om lila, och choklad och hallon. Så vad bättre än en chokladtårtbotten fylld med geishafluff och gelehallonfluff samt att jag även hackade lite geisha och hade ovanför geishafluffet. Sedan spacklade jag tårtan med nutellasmörkräm och täckte och dekorerade med sockerpasta och sockerpärlor! Utseendet var helt klart godkänt när de var här i förmiddags och hämtade tårtan :)




Med lite tidsbrist fick det bli en enkel design, men jag är nöjd :) Men jag insåg en sak igår kväll. Jag behöver något som kyler ner köket! För det var inte alls lätt att göra tårta i äcklig värme. Trodde det skulle bli bättre när det hade regnat en skvätt när jag var på väg hem, men det var bara fuktigt och kvavt! Sockerpasta var på gränsen till att smälta för mig. Men slutresultatet blev bra, och det är huvudsaken.

När vi ändå är på Marieberg imorgon så blir det till att svänga in och kolla på nån fläkt eller nåt. För något måste jag hitta på! Måste även köpa skor! Varmt om fötterna har det varit i veckan!

Nu blir det till att kolla ikapp veckans serier!
Ha det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0