Börja blogga igen?

Igår satt jag i några timmar och läste igenom gamla blogginlägg, från när jag startade den här bloggen. Tänk vad mycket som hänt som man glömmer bort. Det konstiga är att det är mest det postiva jag glömt. Det ledsamma kommer jag ihåg. Och då är det ju bra att kunna gå tillbaka och läsa och inse att det faktiskt finns postiva och glada stunder i mitt liv också. 
 
Jag funderar därför på om jag kanske skulle ta och börja blogga igen. Bara för att i framtiden ha det som minne. Att kunna gå tillbaka och läsa. Man vet aldrig vad som händer, och har jag sparat ner det här så är det lättare att inte glömma. 
 
Jag vaknade inatt av att jag störtgrät, jag drömde om Ingela. Jag var i hennes lägenhet och kollade runt, och när jag kom in i ett rum så satt hon där. Hon var död, men helt plötsligt började hon prata. Men hon pratade som att hon var död, i dåtid. Man vet aldrig vart drömmarna tar en och hur de spelar ut, men det är så svårt och tyda vad de betyder. 
 
Jag lyckades somna om och gick upp när klockan ringde. Duschade, åt frukost och gjorde mig klar för att åka till stan. Hade bokat optikertid till idag. Och eftersom jag varit så missnöjd med Specsaver sen jag flyttade hit till Karlskoga så bestämde jag mig för att byta till Synsam. Jag orkar inte krångla längre och jag orkar framförallt inte ha ont i huvudet. I bemötande och service får de toppbetyg. De var hur trevliga som helst och tog sig tid att hjälpa till, lyssnade på mina önskemål och mina krav för att jag ska bli nöjd. Nu längtar jag tills jag får glasögonen om 1-2 veckor och håller tummarna för att jag blir nöjd direkt utan krångel! 
 
Hon skulle även beställa in ett par dagslinser och en ny sort månadslinser som jag ska få testa på. Eftersom att jag har så grovt brytningsfel så var det inte optimalt med dagslinser, men hon sa att vi kunde prova med att ta ner styrkan lite för den behövde inte vara lika hög när man har linser eftersom linsen ligger direkt på ögat. Så jag ska iaf testa. Vore grymt skönt med dagslinser, slippa göra rent, bara slänga när man använt dom en dag. Månadslinserna hon beställde in är iaf dygnetrunt-linser, så det kan också bli skönt, behöver man inte ta ur varje dag. 
 
Så nu ser jag fram emot att få sakerna, och hoppas verkligen att det är glasögonen som är bidragande till min huvudvärk. Så det inte är något annat. Jag har idag spenderat 5000:- på glasögon, och har inte ens betalat linserna än. Det är egentligen helt sjukt hur man ska behöva lägga ner så mycket pengar på ett "handikapp"? 
 
På vägen hem från stan passade jag på att hämta ut ett paket på konsum. Lite filmer jag beställde hem från CDON, funderar på att ta ett filmmaraton ikväll. Krypa upp i soffan och bara ta det lugnt. Vore skönt och det lutar åt att det blir så. 
 
Ta hand om varandra. 
Glöm inte bort att allt kan hända, ta vara på varje liten sekund!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilka sötnosar till katter!

Jag har svarat på din fråga i min blogg!

2013-03-19 @ 08:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0