Drömmar

Dagens tips: Om ni skriver en kommentar och har en egen blogg, länka gärna till bloggen så jag kan svara tillbaka ;) Piken är mest riktad till Lina ;)
 
Jag har tänkt hela veckan att jag ska skriva. Men på något konstigt vänster så går serierna före allt annat. Och det är bara för att då kan jag göra ingenting. Har inte ork till att göra mer än just ingenting. Jag är psykiskt matt. Jag önskar jag kunde vakna en dag och känna att livet bara är som det, att hjärtat är lättare och att jag kan andas och må bra. Men som så många säger, det kommer ta tid, men det är bara en så jobbigt period. 
 
Jag sover dåligt om nätterna. Vissa nätter känns det inte som att jag sover alls, och vissa morgnar vaknar jag och det känns som att jag inte har sovit fast jag har det. Sömn gör mig inte piggare längre, jag är bara konstant matt, trött och ledsen. 
 
Härom natten så drömde jag en konstig dröm. Jag drömde att världen skulle gå under. Jag visste om det innan, det var bara jag och min syster som visste om det. Vi gjorde iordning saker som skulle vara bra att ha, men det var inga logiska saker som skulle vara bra att ha i en sån situation. Bland annat var det en prydnadssak? Jag packade iaf ihop mina saker och gick ut och satte mig på en bänk och väntade på att se det stora "Hiroshima"-molnet på himlen, för jag visste ju att det skulle komma. När jag hade sett det var jag helt plötsligt i kapprummet på jobbet, gav Linda en kram för hon skulle till Grebbestad för det var nog säkrare där för henne. Sen i nästa stund var jag i Örebro och träffade min syster. Hon frågade om varningslarmet skulle gå igång snart, som jag hade lovat att det skulle göra. Men det kom aldrig igång. Skum dröm. Och det är så svårt att veta vad det betyder, vart det kommer ifrån. Vilka saker i ens vardag kan göra att man drömmer en sån dröm? 
 
Idag är jag ledig och har tänkt att det ska städas. Jag har börjat lite smått med att slänga massa skit, kartonger och grejjer som är tomma. Samt rensat lite på skrivbordet och sånt. Två fulla sopsäckar. Öh, nej, jag behöver inte alls städa lite oftare? Jag har även flyttat om lite prylar i köket, ska ha så ett tag och se om det passar bättre. Jag har kvar att köra en tvättmaskin, en diskmaskin, dammsuga och kanske moppa golven. Kanske väntar med moppningen till nästa vecka, måste ändå dammsuga innan påskafton. 
 
Kanske hörs senare igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0