Kräftcupcakes! ;)

Nu börjar semestern lida mot sitt slut, men jag känner att det inte gör så mycket. Har haft en underbar semester som faktiskt känts längre än 2 veckor, vilket är så en semester ska vara! :) Den här veckan har varit en hemmavecka vilket är så otroligt härligt ibland. Jag har sett till att iaf hitta på något varje dag, även om det är något litet. Eller kanske inte hitta på, men göra något, vilket också innebär så tråkiga ting som städning ;)

Men jag har fixat håret, bakat, diskat, städat och fixat naglarna mm. Det är sånt man har tid med att göra och man kan ta god tid på sig och fixa något bättre än om man hade gjort det när man jobbar :) Så jag är helt klart nöjd, och jag har helgen kvar, vilket blir en bakhelg så mina kära kollegor får lite fika när jag kommer tillbaka :) Blir en favorit i repris, After Eight-kladdkaka samt en ny kaka. Egentligen en tårta, men ska göra om den till en kaka istället. Kommer bilder när allt är klart :)

Min syster och hennes pojkvän med hans två barn har äntligen fått tag i en lägenhet, är otroligt glad för deras skull. Det kommer bli bra. Lägenheten är grymt fin, och man ser att det kommer bli perfekt när allt är klart :) Precis varit där på kräftskiva, det var riktigt trevlig, även om den extra känslan av att kräftor är så jävla gott uteblev eftersom missuppfattat och tinat kräftorna i varmt vatten, så de var typ ljumna ;) hihi.

Men, jag hade ju även fixat fika. Vilket egentligen hör lite till att jag oftast gör till sånt här. Men den här gången tog jag i och satsade hårt. Satt igår kväll och gjorde dekorationer i marsipan. Det blev chokladcupcakes med nutellagömma samt vit chokladfrosting, men dekoration enligt tema:





Det var lite pilligt, det måste jag ju säga. Men med ett sådant slutresultat kan jag inte vara annat än nöjd :)

Gjorde frostingen imorse och den  blev ju faktiskt inte alls lyckad! Elvispen fick för sig att gå sönder mitt i vispandet och en frosting den SKA vispas med elvisp, det går inte förhand. Och det märktes ju för den blev rinnande. Svårt att spritsa ut något rinnande som ska stanna kvar på cupcaken, men jag ställde den i frysen en stund så den iaf stelnade lite. Och när jag var klar hade jag frosting på hela diskbänken ;) Men jaja!

Ringde pappa direkt när elvispen blev klar och frågade om han kunde svänga förbi netonnet när han slutade jobbet och köpa en elvisp åt mig. Och självklart kunde han det, så jag förde över pengar och sms:ade vad den jag ville ha hette. Så jag har redan en ny, vilket underlättar inför helgens bakande :) Blev till och med en elvisp med stativ och bunke ;)

En dag här i veckan så färgade jag håret. Och dagen till ära tänkte jag även att jag skulle sminka mig och ha lugg. Och fin blev jag, om man får säga det själv ;)



Redo för kräftskiva! :)

Och naglarna blev jag också otroligt nöjd med. Har tänkt länge att jag ska fixa dom ordentligt, men det tar lite tid och jag har inte riktigt orkat. Men man måste ju faktiskt göra det på semestern när man har maaassa tid. Så sagt och gjort:


Igår slog jag även in presenter åt sara och robin. Robin fyllde år i somras och Sara i tisdags, så självklart ska dom få presenter. Var uppe på stan i veckan och hittade tre snygga t-shirtar åt Robin samt två par tights och en kjol åt Sara. Och jag får aldrig vara i fred när jag ska slå in paket, för paketsnören är ju så jävla kul, tycker då katterna. Och man får hålla stenkoll, för de sitter och väntar på att man ska kolla bort så springer dom fram och haffar en bit och springer. Så jag körde ju några maratonspring efter för att sno tillbaka mitt snöre. Men såhär ser det ut när Passoa sitter och spanar:


Stirrar han upp så fint över soffkanten. Fulingen!
Och Colan har även en skön sovstil. Hon ääälskar att ligga och sova på min dator. Har en stationär där själva burken står på skrivbordet. Häromdagen så låg hon där, men ja, det såg ju inte skönt ut. Eller?


Ja, det var allt för denna gång. :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka söta små kräft-cupcakes, dom blev jättefina!!

Önskar dig en mysig helg, kram Karin

2011-09-10 @ 08:43:00
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Jessica

Så duktig du är! :) Ha en fin helg!

2011-12-02 @ 08:41:59
URL: http://jexxicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0